Artykuły
Rozmowa: "Optima" w szeregach Business Centre Club
Autor: BARTOSZ SADLIŃSKI.
Publikacja: Środa, 24 - Październik 2012r. , godz.: 08:51
- Dostrzeżono naszą firmę na rynku; uznano, że jej osiągnięcia, a także osobiste doświadczenie moje i moich kolegów z zarządu są na poziomie eksperckim, ogólnopolskim. To duże wyzwanie - mówi Adam Szlęzak, prezes zarządu "Optima Medycyna" S.A.
- Jak zaczęła się współpraca z Business Centre Club?
- W tym roku loża opolska BCC, a więc oddział regionalny, działający na terenie Opolszczyzny, zaprosił firmę "Optima Medycyna S.A." do wstąpienia w szeregi klubu, to dla nas zaszczyt. Na dodatek mojej osobie powierzono utworzenie Ogólnopolskiej Komisji ds. Opieki Zdrowotnej jako merytorycznego wsparcia Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC. Osoby, będące ekspertami w różnych dziedzinach gospodarki czy życia społecznego, pełnią funkcje ministrów w tym gabinecie. Na bieżąco analizują życie gospodarcze i polityczne. Dzięki temu do naszego rządu mają trafiać informacje ze strony praktyków - osób, które w codziennej pracy stosują stanowione prawo.
BCC jest klubem zrzeszającym pracodawców, który próbuje wpływać na poprawę jakości życia w Polsce w zakresie progospodarczym i prorozwojowym. Dostrzeżono naszą firmę na rynku; uznano, że jej osiągnięcia, a także osobiste doświadczenie moje i moich kolegów z zarządu są na poziomie eksperckim, ogólnopolskim. To duże wyzwanie.
- Co z tego wyniknie dla przychodni "Optima" w Prudniku?
- Członkostwo w BCC jest osobiste, ale poprzez firmę. Każde działanie, które podejmujemy w "Optimie" (i w związku z "Optimą"), jest w interesie tej firmy. Kiedy ona się rozwija, ma to wpływ na polepszenie jakości udzielanych świadczeń. To dzięki temu chociażby rozbudowujemy przychodnię przy ul. Nyskiej. Ostatecznie beneficjentem będzie pacjent, mieszkaniec Prudnika i tego powiatu. Uważamy, że nasze aktywne członkostwo w BCC, nasz głos na szczeblu Komisji Trójstronnej może być interesujący, wszak na rynku świadczeń zdrowotnych działamy od 1997 roku, a więc zaczęliśmy już na dwa lata przed reformą z 1999 roku. Osoby ubezpieczone już 13 lat korzystają ze świadczeń opieki zdrowotnej wykonywanych w Optimie. Od 2009 roku zbieramy doświadczenia związane ze szpitalem jako mniejszościowy akcjonariusz w Prudnickim Centrum Medycznym. Z dobrym skutkiem działamy w branży publicznej jako podmiot prywatny.
- Ma pan jakieś plany? Co by pan chciał zrobić, zmienić w związku z nowym stanowiskiem?
- Jest to funkcja społeczna. Dzisiaj liczy się dostęp do informacji, możliwość skutecznego wykorzystania trendów, które rodzą się na rynku, do tego, by rozwijać własną organizację. Dopiero poznajemy klub, jesteśmy jego młodym członkiem. BCC ma swoje umocowanie prawne w Komisji Trójstronnej, jak i w Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego. Po stronie pracodawców BCC to ważny głos w trakcie konsultacji społecznych. Liczymy również na nawiązanie nowych kontaktów, które pozwolą nam korzystać z doświadczeń innych.
- BCC jest liczącą się w Polsce grupą lobbingową.
- Lobbing bywa różnie rozumiany. Dziś ważne jest (oprócz dostępu do informacji) konstruowanie prawa, które byłoby stabilne, i to obojętnie, w jakiej dziedzinie działamy - w prawie fiskalnym, gospodarczym, pracy czy też dotyczącym ochrony zdrowia. Wnoszone zmiany prawne często dotyczą rozwiązań problemów doraźnych, a rzadko sięgają do przyczyn tych problemów.
- Zmieniając nieco temat - jak idzie remont przychodni przy ul. Nyskiej?
- Trwa trzecia faza remontu i rozbudowy. Dobudowaliśmy nowe skrzydło, zostało ono praktycznie zakończone i udostępnione, jest już po odbiorach. Kiedy remont zostanie ukończony, prudniczanie poczują większy komfort. Są nowe jasne gabinety lekarskie, jest już nowa klatka schodowa, winda, toalety dla pacjentów, będzie komfortowa rejestracja.
W sobotę w "Optimie Medycynie" S.A. zakończył się audyt, sprawdzano wdrożony system zarządzania jakością i otrzymaliśmy rekomendację dla certyfikatu ISO 9001-2008. Jest to wielkie osiągnięcie całej załogi i myślę, że odegra dużą rolę dla poprawy bezpieczeństwa opieki i obsługi pacjentów. Wcześniej posiadaliśmy akredytację w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej. Teraz "Optima" wdrożyła system, który obejmuje praktycznie wszystkie wykonywane świadczenia. Podnoszenie świadomości własnej odpowiedzialności wpływa na bezpieczeństwo opieki nad pacjentem.
Powrót do wyboru artykułu +
Komentarze